Dennis Kramp

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu

Nieuwsbrief November 2015

Alle races zijn gereden, seizoen 2015 zit erop en we kunnen terugkijken
op een succesvol jaar.
In het team van Keijzer Racing heeft Dennis dit jaar veel geleerd.
Vooral dankzij de input van teambaas Willem-Jan Keijzer is Dennis
erg gegroeid. De internationale races waren zwaar maar erg leerzaam.

De clubraces op nationaal
niveau werden echter allen
gewonnen. Iedere race
pole-position en alle
wedstrijden de snelste
raceronden.
Dennis werd dit jaar
Zuid-Hollands Kampioen en
Clubkampioen van Strijen.

Maar ook internationaal stond Dennis zijn mannetje.
Al tijdens de eerste wedstrijd in Wackersdorf begin April wist onze
coureur in de top-10 te finishen ! In Genk hadden we veel pech,
tijdens de start werd Dennis van de baan geduwd waarbij, zoals later
bleek, zijn chassis werd beschadigd. In Ampfing, de race erna, wilde
de kart met veel grip op de baan alleen nog naar rechts sturen.
De twee races die daarop volgden, in Oschersleben en Kerpen, kon
Dennis met een nieuw frame laten zien dat hij in de top-5 kan finishen.

Ook in 2016 zal Dennis
uitkomen voor het
team Keijzer Racing.
De kart blijft van het merk
CRG en de motoren
zullen waarschijnlijk weer
bij TM vandaan gaan komen.

Willem-Jan Keijzer op de foto met Dennis

_____________________________________________________________

Dennis zal volgend jaar de overstap gaan maken naar een andere klasse.
De klasse heet OK (Original Karting) en valt onder de rijders van
15 jaar en ouder. Dennis wordt eind december 14 en dat betekend dat
hij volgend jaar kan instappen in deze klasse omdat hij in dat jaar 15 wordt.
Deze klasse is samen met de schakelkarts de hoogste FIA-CIK klasse.


Vorige maand heeft Dennis
de mogelijkheid gekregen
om als één van de eerste
met de compleet nieuwe
motor van TM te rijden op
het circuit van Adria in Italië.
Dennis was helemaal
enthousiast over de kracht
en de power-band van
deze motor, die 16.000
toeren kan maken.
De rondetijden waren
constant en snel !!


Er zijn wel enkele verschillen van de OK-klasse t.o.v. de KF-klasse van dit jaar.
De OK-klasse is direct aangedreven d.m.v. een tandwiel op de krukas, dat
betekent geen startmotor meer en geen koppeling. Aanduwen en rijden dus.
Er zit wel een decompressie-knop boven op de cilinder zodat aanduwen
een stuk makkelijker gaat (de knop springt na een paar seconde dicht).
Maar dit betekent ook een gewichtsbesparing: geen startmotor, geen accu,
geen draadboom en geen koppeling. Ook de voorremmen komen te
vervallen om een gewichtsbesparing te bewerkstelligen. Hoe lichter de kart,
des te makkelijker is het aanduwen.
_______________________________________________________________

Dennis is hier op de
foto's te zien samen met
Alex Gaal en Willem-Jan
tijdens de 3-daagse test
op het circuit van Lonato
in Italië. Deze dagen waren
erg leerzaam en vooral
ook erg gezellig !!

_____________________________________________________________

Natuurlijk blijven we de hele winter trainen om goed voor de start te
staan voor het volgende seizoen. Welke wedstrijden we gaan rijden in
2016 is nog niet helemaal bekend. In Nederland zullen we weinig
wedstrijden rijden, maar het DKM (Duits Kampioenschap) is zeker.
Het hangt van het budget af of we nog enkele Internationale wedstrijden
kunnen rijden (zie kalender). Wel zal Dennis zoveel mogelijk met het team
meereizen om te kunnen trainen en ervaring op te doen op de voor hem
nog onbekende kartbanen.
_______________________________________________________

We kunnen het niet genoeg zeggen, maar dit alles zou niet mogelijk zijn
zonder de fantastische groep mensen om ons heen !
En dan hebben we het over de mensen van ons team, onze sponsors, de
mensen van de Club van 50 en natuurlijk de fans van Dennis !!
Iedereen bedankt voor jullie steun en we hopen dat we volgend seizoen
met z'n allen weer een fantastisch resultaat neer kunnen zetten.

 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu